Britská veľvyslankyňa Judith Macgregor považuje SR za turisticky zaujímavé

19.09.2006 Poprad

Poprad 19. septembra (TASR) - Požiadavky a možnosti skvalitňovania produktov cestovného ruchu na Slovensku boli nosnou témou dnešného seminára v Poprade, kto...
Poprad 19. septembra (TASR) - Požiadavky a možnosti skvalitňovania produktov cestovného ruchu na Slovensku boli nosnou témou dnešného seminára v Poprade, ktorý pripravilo britské veľvyslanectvo v Bratislave, UK Trade and Investment a Scottish Development International.

K vyše stovke účastníkov zo Slovenska a Veľkej Británie sa v úvode prihovorila britská veľvyslankyňa Judith Macgregor. Pre TASR konštatovala, že Slovensko má potenciál na rozvoj cestovného ruchu, v zahraničí však chýbajú informácie o krajine, jej prírodných, historických zaujímavostiach, ako aj možnostiach dopravy.
Veľa Angličanov pozná napríklad Barcelonu, jej históriu a pamiatky, ale doposiaľ nevedia, čo je v Bratislave a na Slovensku. To sa však zmení. Ľudia sem prídu. \"Myslím si, že majú záujem o prírodu, o Tatry, národné parky, ktoré tu máte, o históriu, veľké hrady, a tiež stredoveké mestá. Ľudia na Slovensku sú príjemní, vítajú návštevníkov z Anglicka\". Za turisticky obzvlášť zaujímavý označila Spišský hrad.
Rastúci záujem anglicky hovoriacich turistov o Vysoké Tatry a podhorie potvrdil v rozhovore so spravodajkyňou TASR aj výkonný riaditeľ Združenia cestovného ruchu Vysoké Tatry Peter Chudý. Návštevnosť slovenských veľhôr počas končiacej sa letnej turistickej sezóny v porovnaní s rovnakým obdobím vlaňajška vzrástla o viac ako 10 %.
Pre návštevníkov Vysokých Tatier, ktorí chcú v regiónu pobudnúť dlhšie, je vítaným spestrením pobytu relax v termálnej vode popradského Aquacity či prehliadka historických pamiatok, na ktoré je Spiš mimoriadne bohatý.
Majoritný vlastník Aquacity Ján Telenský na otázku TASR, či úroveň poskytovaných služieb v cestovnom ruchu na Slovensku rastie, odpovedal, že \"úroveň služieb je v ľuďoch. Musia pochopiť, že je to reprezentačné miesto pre Slovensko. Mojou stratégiou je presvedčiť zamestnancov, že je dôležité dokázať svetu, že Slovensko je o lepších službách, že to dokáže, a hlavne, že má schopných ľudí. Mali by ste si viac veriť, \" dodal úspešný podnikateľ.
 

Vyberte región

mark